Casestudy: Little Suzies golden ticket

Casestudy: Little Suzies golden ticket

Het verhaal van Little Suzies lijkt wel een sprookje. Wat ooit heel voorzichtig begon als iets kleins, groeide uit tot een prachtige, converterende onderneming. Suzanne had, als zovelen een droom om haar eigen sieraden webshop te beginnen. Maar dóe dat maar eens even in deze tijd!

De voormalige Little Suzies shop was gebouwd met verouderde software die niet gebruiksvriendelijk was. Bij SYSO had ze inmiddels het Content coach programma gedaan, maar kwam niet lekker verder met de webshop die ze had. En zo kwam het gesprek op een Golden ticket. Want eigenlijk wilde Suzanne álles nieuw en anders om voor eens en voor altijd een knallende doorstart te maken.

Wie is Little Suzies?

Little Suzies is dé webshop voor oorbellen fans. Je vindt er oorbellen, kort lang, goud, zilver, opvallend of heel minimalistisch en alles wat ermee te maken heeft. Denk hierbij aan sieradenbomen, sieradenschaaltjes en inmiddels ook een maandelijks oorbellen-abonnement.

Little suzies

Golden ticket

Suzanne ging voor een Golden ticket: het complete pakket voor een vliegende (door)start. 
Na een intensieve intake zijn we aan de slag gegaan. Er is een plan van aanpak gemaakt, een niche gekozen, een one page business plan opgezet met een mission statement die klopt als een bus. Kortom: de ultieme basis voor een goed lopende oorbellen webshop. Daarna restylden we het logo, zijn er nieuwe frisse kleuren gezocht en is er een vrolijke beeldtaal ontwikkeld. De webshop werd uiteindelijk gebouwd met Shopify. In de maanden die volgden stippelden we de coaching calls uit en is Suzanne aan de slag gegaan met de SYSO tools die tot haar beschikking staan.

Geweldig resultaat

Op 2 december ging de nieuwe webshop live. 14 dagen later had Suzanne al meer dan 1/3 van de jaaromzet van het jaar ervoor en de cijfers stijgen nog steeds.

   

   
Suzanne van Little Suzies

We stelden Suzanne van Little Suzies een paar vragen

Waarom ben je Little Suzies begonnen?

Ik ben al van jongs af aan graag creatief bezig en vind het heel leuk om dingen zelf te maken. Toen ik ergens rond 2008 een DIY-kralenpakketje bij een drogist kocht, was ik helemaal verkocht en langzaam begonnen er ook vragen van anderen te komen of ik iets kon maken. In 2014 werd onze zoon geboren en was er even geen tijd meer voor. In 2016 werd ons jongste zoontje geboren en toen hij ongeveer 1 jaar was, vroeg iemand mij of ik nog steeds armbandjes maakte. Toen vond ik dat het tijd was om weer te beginnen en er nu ook echt werk van te maken door een webshop te beginnen. Zo is Little Suzies op 1 juni 2018 officieel begonnen, toen nog met alle sieraden maar inmiddels ben ik overgestapt op alleen oorbellen en toebehoren. 

Wat vind jij het mooiste product uit je shop?

De custom made oorbellen, een paar oorbellen helemaal naar wens maken vind ik het allerleukste. Mensen mogen mij dan ook altijd mailen als ze iets aangepast willen hebben en ik ga mijn uiterste best doen om dit mogelijk te maken. 

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

Het is natuurlijk heel leuk om sieraden te maken, maar van marketing wist ik helemaal niks af, dus ik had hulp nodig! Eind 2019 raadde iemand aan om eens naar Sell your stuff online te kijken. Het Content coach programma was zo anders dan andere programma’s en heel makkelijk te volgen. Er worden ook diverse cursussen aangeboden en al snel ging ik deze ook volgen.

Ik wilde al een tijd overstappen naar Shopify omdat dit veel makkelijker was om zelf mee te werken en op dat moment was ik zelf niet helemaal tevreden over mijn assortiment. Na een call met Mariko eind 2021, werd me duidelijk dat mijn assortiment te uitgebreid was, zonder focus. Uiteindelijk ben ik overgestapt op alleen nog oorbellen en toebehoren en wat een goede beslissing was dit! Het complete plaatje is van A tot Z door SYSO aangepakt.  

Ben je blij en wat heb je als resultaat behaald met de nieuwe Little Suzies tot nu toe?

Zeker weten!! Ook de overstap naar een duidelijkere niche was de beste keuze ooit. De webshop past perfect bij mij en verkoopt nu zóveel beter dan eerst.

Mogen we van je weten wat je toekomstplannen zijn?

Ik hoop binnenkort weer de workshops op te kunnen starten en de oorbellen ook aan te bieden bij winkels en salons. Daarnaast wil ik heel graag een bruidscollectie maken waar natuurlijk ook veel eigen inspraak van de bruid mogelijk is. 

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Liever (ook) een nieuwe webshop?

Zou je Sell your stuff online aanbevelen?

Het antwoord is zeker weten JA! Je mag alles vragen en wordt overal super bij geholpen. Daarbij was het zo snel allemaal naar wens omdat Mariko na de intake heel goed doorheeft hoe iemand in elkaar zit en wat daarbij past. Ook de webshop was meteen helemaal naar wens. Zonder SYSO was ik zeker niet zo ver gekomen als nu, en ik eigenlijk ben nog maar net begonnen met mijn nieuwe assortiment! 

Dankjewel Suzanne

Ik vond het een bijzonder project en heb je gaande weg zien opbloeien als een onderneemster die weet waar ze mee bezig is. Je onderneming staat nu als een huis en dat heb je ook zeker aan jezelf te danken. Want ondanks dat het geen gemakkelijke tijd voor je was, heb jij je schouders eronder gezet en bent er keihard voor gegaan. Alles aan je onderneming klopt nu en is een prachtige basis om lekker te blijven groeien de komende jaren. We wensen jou en jouw mooie gezin, dat vierkant achter je staat, heel veel succes en plezier met Little Suzies!

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Liever (ook) een nieuwe webshop?