Casestudy: Hippy branding

Casestudy: Hippy branding

Met een baby thuis, aan de grond, begon Stephanie naast haar baan als stewardess een webshop carrière. Het idee ontstond vanuit haar 'moeder zijn' en het gemis aan leuke, maar vooral ook praktische, veilige en duurzame babyproducten. 

In 2016 werd zo de eerste luiertas ontworpen die uitvoerig werd getest tijdens reizen over de hele wereld. De tas bleek super praktisch en werd door veel moeders gewaardeerd. Na een aantal jaar was het tijd. Tijd voor die stap verder: een professionele branding en een gloednieuwe webshop!

Over Hippy

Bij Hippy vind je de leukste kindermerken voor hippe baby musthaves en toffe kidslifestyle. Prachtige kraamcadeau's, babyuitzet en gave kinderitmes die stijlvol zijn en gemak bieden. Met oog voor veiligheid, duurzaamheid en milieu.

Resultaat

Bij een branding project hebben we altijd eerst een gesprek, dan een online intake (vragenformulier) en vervolgens wordt er door ons een moodboard gemaakt. We bespreken dit moodboard met de klant, halen weg wat niet zo aanspreekt en voegen toe waar nodig. Uiteindelijk ontstaat dan een mooi visueel uitgangspunt en gaan we aan de slag. 

Het resultaat voor Hippy is een heel eigen, herkenbaar logo en een lekker uitgebreid kleurenpalet om veel mee kunnen te variëren. Het hartje is op verzoek in het logo gebleven. Ook leverden we diverse patronen om speelse achtergronden meer te creëren.

Eind 2022 start Stephanie ook met een 1-op-1 business coachingstraject bij SYSO. In combinatie met haar SYSO VIP abonnement zal dat zorgen voor meer zichtbaarheid en omzet.

HIPPY restyling

De nieuwe webshop

De gloednieuwe webshop is door Stephanie zelf gebouwd met behulp van onze online cursus Shopify webshop DIY. Shopify is een fijne SaaS e-commerce oplossing die meegroeit met de onderneming en standaard is uitgerust met veel automatische marketing opties. Voor de lancering is de online training Lauch it gebruikt. Een super handig middel om elke nieuwe webshop, website, collectie, product en/of dienst keer op keer met een knal te lanceren.

Hippy remake

   
Stephanie van Hippy

We stelden Stephanie van Hippy een paar vragen

Waarom ben je Hippy begonnen?

Ik was zelf net moeder van onze eerste dochter toen ik besloot dat ik iets anders wilde naast mijn huidige baan als Stewardess. Ook wilde ik creatief aan de slag en met een baby in huis kwam al snel het idee om iets in die branche te gaan doen, want dat is toch het aller-leukste! Ik wilde het net even anders doen, ik kijk niet alleen naar of het leuk is, maar vooral of het praktisch, veilig, duurzaam en ook zeker stijlvol is. Daarom vind je alleen de tofste merken terug in mijn shop.

Wat vind jij het allerleukste product(categorie) uit het assortiment?

Dat is natuurlijk moeilijk kiezen want wat je bij mij in de shop ziet vind ik oprecht allemaal heel erg leuk en super handig om te hebben als ouder van 2 jonge kinderen, als ik ergens het nut of plezier niet van inzie komt het niet in de shop.

Als ik dan toch moet kiezen ben ik wel trots op mijn eigen collectie Swaddles. Daar krijg ik ook altijd complimenten over en klanten die terug blijven komen omdat ze de swaddles zo fijn vinden. Daar ben ik stiekem wel super trots op. Van begin tot eind doe ik alles zelf,  het begint bij het uitzoeken van de stoffen, wat soms een enorme zoektocht is om de juiste stoffen te vinden. Daarna de stoffen verwerken in de verschillende producten die ik zelf maak waaronder dus de Swaddles. Ik werk de swaddles met een unieke rand af op de lockmachine zodat er altijd een speels kleureffect inzit die past bij de kleuren en/of print van de stof. Dit maakt het ook net even anders dan andere swaddles, en wat ze zeggen is echt waar, je hebt van mooie kwaliteits swaddles nooit genoeg. Je doet er jaren en ze blijven ontzettend mooi en worden met elke wasbeurt zachter. Mijn dochters zijn de babyleeftijd al even voorbij maar wij gebruiken nog steeds heel veel swaddles in huis en onderweg.

Hippy swaddles

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

Hippy was toe aan een upgrade, een aantal jaar geleden ben ik met Hippy begonnen en ik heb toen zelf een logo ontworpen en nooit nagedacht over branding. Nu vond ik dat het tijd werd voor een nog professionelere look & feel, echt iets unieks en toch herkenbaar en past bij Hippy. Het is een enorme stap voor een kleine ondernemer, maar ik wilde echt groeien en had heel sterk het gevoel dat dit de eerste stap was naar Hippy 2.0.

Wat heb je als resultaat behaald met je nieuwe branding tot nu toe?

Zo ontzettend blij met het resultaat, het is nog mooier dan ik had kunnen bedenken. Heel veel reacties ontvangen dat het er zo goed en professioneel uitziet en echt bij Hippy past. Ik voel me als bedrijf ook beter hierdoor, ik mag er zijn, het staat echt als een huis en ik ben super trots! Met de cursus DIY Shopify heb ik een nieuwe webshop gebouwd zodat ik in een keer met mijn gloednieuwe branding goed van start kon gaan. Met hier en daar wat hulp van Mariko staat ook de webshop te shinen en gaat het heel erg goed. Het is best een investering als kleine ondernemer en ik moest er ook echt wel even over nadenken, maar is het het waard? Hell yes!

Mogen we van je weten wat je toekomstplannen zijn?

Dat vind ik altijd lastig want ik kijk niet zo heel ver voorruit. Maar wat ik wel weet is dat er nog genoeg op mijn verlanglijstje staat om toe te voegen aan de shop. De zoektocht naar duurzame en stijlvolle musthaves voor baby & kind die ook nog eens makkelijk zijn in gebruik houdt nooit op. Wat er zeker nog gaat komen is een poppenlijn, want met 2 poppenmoeders in huis kom ik daar niet onderuit!
Ook staan er nog een aantal SYSO cursussen en het Content coach programma op mijn verlanglijstje want leren blijft doorgaan en dat is zo leuk aan ondernemen.

Zou je SYSO aanbevelen?

Mariko is een heel fijn persoon om mee samen te werken. Ik heb al meerdere cursussen en webinars gevolgd en die zijn heel prettig. Gewoon ‘down to earth’ geen praatjes, maar gewoon echt, en dat is fijn. Dus ik zou zeker SYSO aanbevelen. 

Hippy brandboard

Dankjewel Stephanie

Stephanie, je hebt ons, na het invullen van de intake, vanaf het begin af aan 'carte blanche' gegeven. Door dat vertrouwen konden we echt in de beleving van jou en je klant kruipen. Hippy heeft een enorme potentie, we hebben daarom voor jou een branding ontworpen waarmee je je onderneming ook echt een flinke stap groter kunt profileren. Het logo zagen wij in gedachten al meteen op de labels van jouw ontwerpen staan en het is ontzettend leuk te zien hoe jij er je eigen webshop bij hebt gebouwd. De branding komt geweldig goed uit zo en is uit duizenden herkenbaar. Heel veel succes met jouw Hippy, wij volgen!

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Liever (ook) een nieuwe webshop?