Casestudy: GOED van toen branding + webshop

Casestudy: GOED van toen branding + webshop

GOED van toen is een webshop én stenen winkel in Amsterdam, met een heel bijzondere collectie kinderkleding. Alle merken die eigenaresse Calidris zorgvuldig bij elkaar heeft gebracht zijn eerlijk geproduceerd. De stijl is kleurrijk, Scandinavisch met een duurzame retro sfeer. 

Toen SYSO werd gevraagd zowel de branding als webshop te vernieuwen, waren we daar natuurlijk heel blij mee. De oude branding was verjaard en de webshop kon ook een flinke make-over gebruiken. We hebben met veel plezier deze onderneming van top tot teen voorzien van een nieuwe branding en webshop.

Wie is GOED van toen?

Bij GOED van toen vind je een met liefde voor mens en natuur samengesteld assortiment om op te groeien in de wereld van morgen. Biologisch katoen, linnen, wol en hout uit duurzame productie vormen de basis van de kleurrijke collectie. Aandacht voor eerlijke productie, duurzaamheid en praktisch gebruik gaan hand in hand met inspirerende natuur-prints om van jongs af aan te verbinden met de wereld om ons heen. Natuurlijk GOED.

GOED van toen - sustainable & Fair Childrens Store GOED

Resultaat

Bij een branding project hebben we altijd eerst een gesprek, dan een online intake en vervolgens wordt er door ons een moodboard gemaakt. We bespreken dit moodboard met de klant, halen weg wat niet zo aanspreekt en voegen toe waar nodig. Zo ontstaat er een goed visueel uitgangspunt en gaan we met het ontwerpproces aan de slag. 

Het resultaat voor GOED van toen is een herkenbaar logo en kleurrijke huisstijl om het plezier van het merk te onderstrepen. Op verzoek van de klant is 'van toen' weggelaten omdat het retro aspect niet meer de boventoon moet voeren en GOED de toekomstige naam moet zijn. De elementen uit het oude logo zijn bewaard gebleven, evenals de kleurstelling. Zo is de onderneming ook voor de bestaande klanten nog steeds herkenbaar, iets wat we bij een restyling graag nastreven.

GOED van toen logo

De nieuwe GOED van toen stijl

De al aanwezige sfeerfoto's, die onmiskenbaar 'GOED van toen' zijn, gaven ons een overvloed aan inspiratie. Voor de verschillende jaargetijden werden diverse kleurpaletten gemaakt en zo ontstond er een heel eigen stijl die naadloos aansluit bij de merken en filosofie van GOED van toen.

GOED van toen brandboard

De nieuwe webshop

De GOED van toen webshop is gemaakt met Shopify, een fijne SaaS e-commerce oplossing die meegroeit met de onderneming en standaard is uitgerust met veel automatische marketing opties. Er is gekozen voor heel flexibel thema wat we volledig naar de branding en wensen konden inrichten.

restyling Shopify webshop

Dankjewel!

Wij waanden ons in de vroege herfst door een Scandinavisch bos en voelden de sfeer die GOED van toen wil overbrengen. Een merk vanaf nul opzetten is geweldig, maar ook een restyling is iets waar we ons met veel plezier op storten. Dit was zo'n project; alle ingrediënten lagen klaar, inspiratie was er plenty en ook deze onderneming kan er weer jaren tegenaan!

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Liever (ook) een nieuwe webshop?