Casestudy: Echtgordijn branding + huisstijl

Casestudy: Echtgordijn branding + huisstijl

Gordijnen kopen moet makkelijk, leuk en betaalbaar zijn, dat is de missie van Echtgordijn. En SYSO mocht dat middels een restyling nog beter visueel maken. Kijk je mee?

Je kunt bij Echtgordijn gratis stalen aanvragen om de stof voordien te zien en te voelen. Ook word je desgewenst online geadviseerd over de hangwijze en manier van vouwen. Zo wordt online gordijnen shoppen dus zo goed als een echte beleving. En dat is wel zo fijn want hierdoor kan Echtgordijn scherpe prijzen hanteren. Dat komt overigens ook doordat zij de stoffen zoveel mogelijk bij de producenten zelf inkopen. Kortom, een mooie kwalitatieve onderneming die afgelopen jaar klaar was voor een professionele rebranding door SYSO.

Echtgordijn Instagram

Bij een branding project hebben we altijd eerst een gesprek, dan een online intake (vragenformulier) en vervolgens wordt er door ons een moodboard gemaakt. We bespreken dit moodboard met de klant, halen weg wat minder aanspreekt en voegen toe waar nodig. Uiteindelijk ontstaat dan een mooi visueel uitgangspunt en gaan we aan de slag.

Resultaat

Het resultaat voor Echtgordijn is een fris nieuw logo, kleurenpalet, brandboard en in dit geval aangevuld met een aantal huisstijlelementen zoals een reeks custom pictogrammen, een A6 kaart, envelop, website layout, nieuwsbrief template en e-mail handtekening.

Echtgordijn logo restyling

We stelden Anita van Echtgordijn een paar vragen

Wat vind jij het allerleukste product(categorie) uit jouw assortiment?

Mijn voorkeur gaat uit naar (Belgisch) Linnen. Een eerlijk product met een mooie onregelmatige structuur. Natuurlijk niet goedkoop maar dan heb je wel een product echt uit onze regio! Dat hebben we inbetween stoffen en dichtere overgordijnstoffen. 

Gordijnen op maat

Wat heeft je doen besluiten SYSO in de arm te nemen?

De voorgaande versie van logo en site, was heel erg 'zelfgemaakt/bedacht'. En dat was best prima, maar ik vond het wel tijd worden om er door iemand naar te laten kijken met grafische achtergrond. Het doel was geen metamorfose maar een logisch fris/modern vervolg a la 2022. Het is wel heel lastig om wat je wilt/niet wilt heel concreet te verwoorden, maar eigenlijk was het gevoel vanaf het eerste ontwerp heel goed!

Ben je blij en wat heb je als resultaat behaald met je nieuwe branding tot nu toe?

Ja, de uitstraling van website en de aanvullende huisstijl e.d. is nu veel beer afgestemd en ook echt frisser! Ik wil de niet een te lichte 'girly' look, en wat meer kleur, en dat is er wel mooi uitgekomen. Er zijn gaandeweg wel wat aanpassingen gedaan, maar de oorspronkelijke look & feel is volgens mij wel overeind gebleven. We kunnen nu zelf bepaalde onderdelen blijven doorontwikkelen. Dat gaat prima met behulp van het door SYSO gemaakte brandboard.

Mogen we weten wat je toekomstplannen zijn?

Werken aan afbeeldingen achter de stoffen en e-mail marketing verder/meer inzetten.

Zou je SYSO aanbevelen?

Ja, ik beveel SYSO zeker aan!

Echtgordijn brandboard

Dankjewel!

Met veel plezier hebben Mark en ik hieraan gewerkt. We konden ons snel verdiepen omdat je zelf eigenlijk al heel goed wist wat je wilde. Door jouw kritische blik en openheid zijn we gekomen op een eindresultaat waar jij super tevreden mee bent en precies daar gaat het om! Jij blij, wij blij. Nog heel veel succes met jouw opgefrist en stralend nieuw Echtgordijn waar je nu weer jaren mee vooruit kunt!

👉 Ben jij ook toe aan een mooie (re)branding?
👉 Of heb je meer een coach nodig die je binnen no time op weg helpt?