Waarom professionele foto’s zo goed verkopen

Waarom professionele foto’s zo goed verkopen

Tegenwoordig is een webshop/online onderneming óf mega-groot en concurrerend óf heeft een mooie niche, is klein(er), bijzonder, authentiek en persoonlijk. Als wat minder grote speler is het daarom heel hard nodig dat je de mens(en) laat zien achter de onderneming. En of je nu groot of klein bent: je producten zijn de ster van je webshop! 

Goed beeldmateriaal geeft vertrouwen, stimuleert de ‘gun-factor’ en toont jouw uniqueness. Dat doe je onder andere op de ‘about’-pagina en daar toon je dan een hele mooie, treffende, relevante foto van… precies, van jezelf en eventueel jouw team.

Hieronder handige informatie en we stelden Fleur Foster-Dingley van Liefs van Fleur photography een aantal vragen over zowel branding shoots als styled products. Lees gauw verder.

Al het gebruikte beeldmateriaal is van Liefs van Fleur.

Wat zijn branding shoots?

Wie ben jij? Wat doet jouw bedrijf? We roepen het bij SYSO al jaren: laat de mens(en) achter je onderneming zien. Want jezelf laten zien zorgt voor die persoonlijke touch en het vertrouwen dat jouw klant zoekt. Dat is nodig omdat er altijd eerst vertrouwen moet zijn voordat iemand tot een bestelling overgaat. Daarmee kun je dus stellen dat een branding shoot bijdraagt aan een hogere conversie.

Een zakelijk portret moet naadloos aansluiten bij de boodschap van je bedrijf. Daar hoef je dus helemaal geen model voor te zijn, dikke lagen make-up op te doen of continue te lachen. Integendeel. Het gaat er juist om dat je laat zien wie je bent, waarvoor je staat, wat je kwaliteiten en specialiteiten zijn en wat jou onderscheidt van al die andere mensen.

Door het maken van een goed portret word je benaderbaar en toegankelijk voor jouw klant. En daarmee verlaag je de drempel om bij jou te kopen en met jou contact op te nemen. Een fotograaf kan op verschillende manier een portret maken. In de studio, op locatie. De sfeer kan heel natuurlijk zijn, uitbundig of conceptueel. Kies wat bij jou en je branding past.

Wat zijn styled products?

Een vrijstaande productfoto op wit is vaak de praktische standaard, maar sfeerfoto’s zijn ook essentieel. Een goede sfeerfoto wekt het ‘dat wil ik hebben gevoel’ bij je bezoeker op en dát is wat je wilt natuurlijk! Met een sfeerfoto zet je producten in de juiste context zodat ze volledig tot hun recht komen. Fleur is een kei in styling en dat maakt haar werk, aka styled products, zo goed.

Onze vragen aan Fleur Foster-Dingley

Fleur Foster-Dingley

Hoe kun je je voorbereiden op een branding shoot?

Maak inzichtelijk waar jij foto's van wilt hebben. Welk verhaal wil je vertellen? Wat typeert jouw bedrijf en/of producten? Je kunt een klein draaiboek of checklist maken, zo weet je zeker dat je alles straks in beeld hebt.

Bedenk goed waar de foto's moeten komen. Worden het banners op je website? Foto's voor post of stories? Dat bepaalt hoe de foto's gemaakt worden.

Is er iets wat je thuis alvast kan ‘oefenen’ voordien?

Je hoeft niets te oefenen. Ik fotografeer jou in jouw natuurlijke habitat. Jij bent wie jij bent en dan zet ik graag in beeld. Wat je wel kun doen is ervoor zorgen dat je een extra outfit mee hebt en eventueel wat props (accessoires) hebt.

Heb jij een tip voor als je zenuwachtig bent?

Bel mij!! Het is fijn om voor een fotoshoot elkaar een beetje te leren kennen. Zo voel je je tijdnes de shoot wat meer op je gemak. We maken er gewoon een gezellige shoot van!

Wat is jouw gouden tip?

Maak een Pinterest board of Moodboard! Verzamel beelden die jou aanspreken. Denk aan detail foto's, houding van het model, styling/setting etc. Zo maak je voor jezelf inzichtelijk wat je mooi vindt EN kan ik inspelen op jouw ideeën.

Mag ik styled product foto's voor je doen? (dit kan o.a. door je producten op te sturen) Ook dan is een checklist en een moodboard heel fijn. Ik laat jouw producten stralen en hou rekening met jouw huisstijl.

Check voor meer informatie www.liefsvanfleur.nl

Laat een reactie achter

Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.