Facebook en Instagram moeten stoppen met persoonlijke advertenties binnen Europa

Facebook en Instagram moeten stoppen met persoonlijke advertenties binnen Europa

"Meta houdt bij wat je op Facebook en Instagram zet, aanklikt of leuk vindt en gebruikt die informatie voor het aanbieden van persoonsgerichte advertenties", zegt Aleid Wolfsen van de EDPB. "Het onterecht verwerken van de persoonlijke informatie van miljoenen mensen op Facebook is een verdienmodel voor Meta. Door hier een eind aan te maken, is de privacy van mensen beter beschermd."

Binnen twee weken moet Meta maatregelen te nemen om ervoor te zorgen dat de sociale media zich aan het verbod houden. Lees het hele artikel hier

Wat betekent dat?

Dat betekent dat advertenties op Facebook en Instagram veel minder afgestemd kunnen worden op je doelgroep. En dat betekent dus dat je voor hetzelfde resultaat (veel?) meer geld moet gaan neerleggen.

Wat kun je nu doen?

Relax, de soep wordt nooit zo heet gegeten gelukkig. Binnen twee weken moet er wat geregeld zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat de veranderingen er dan ook al meteen doorheen zijn. Stel je voor. Maar als je al wel wat wilt doen en je wilt voorbereiden dan heb ik hier alvast een paar goede tips.

  • nog snel even een ads campagne aanzetten waarmee je je doelgroep nog heel precies kunt targetten en waarmee je nieuwsbrieflezers binnenhaalt

  • je aansluiten bij een groeiende shopping guide zoals Happlify

  • een goede strategie maken voor 2024 waarin je hier rekening mee houdt. Handig! Want dat doen we tijdens de eerste seizoen kickstart met SYSO VIP, ben je erbij?

Laat een reactie achter

Note: publicatie van je reactie kan even duren. Dankjewel voor je geduld.