CASE STUDY

Na de Conversie checkup van Sell your stuff online koos Monique van O-lijf.com voor onze Mijnwebwinkel makeover. De fijne rustieke en huiselijke stijl is in tact gebleven. Het ging bij deze makeover echt om conversieverhoging, shopgemak en overzicht. Het resultaat is een webshop waar je echt met plezier een tijdje rondstruint.

Aan de branding van O-lijf was niet zoveel mis, maar ergens rammelde het nog. Eigenaresse Monique kon haar vinger er niet op leggen waarom er wél webshop bezoekers waren, maar de conversie zo laag bleef. Na een Conversie checkup volgde een Mijnwebwinkel makeover met als resultaat een gefinetunede shop die duidelijk succesvoller is dan voorheen!

Wat is O-lijf?

Van oorsprong is O-lijf een mooie ‘stenen’ winkel van Monique gevestigd in het Zeeuwse Groede. Het ontstaan van O-lijf als webshop komt mede door de toeristische klanten. Want regelmatig werd er gebeld met de vraag: “Kan je ook producten opsturen want onze thee is op!”. O-lijf staat voor mooie pure, ambachtelijke en authentieke producten.

Het verbeteren van de webwinkel was een goede zet!

“Ik heb heel wat resultaat behaald uit deze samenwerking. Het verbeteren van de webwinkel was een goede zet! Van heel wat klanten heb ik te horen gekregen dat de webwinkel make over een goede verandering was. Bij Mijnwebwinkel, waar ik bij aangesloten zit, worden sommige pagina’s van O-lijf.com in hun blog, als voorbeeld gegeven. Webwinkel klanten blijven langer op de pagina van O-lijf en vullen hun winkelmandje met heel wat verschillende producten. En – niet onbelangrijk! – de webwinkel heeft een hogere conversie.”

Monique Verheije – O-lijf.com

Rust en duidelijkheid

Er gebeurde veel te veel in de ‘oude’ layout, alles trok de aandacht en daardoor klikte de bezoeker ‘nergens’. Een veel voorkomende ‘fout’ bij webshops waar de homepagina veel te druk is. Men wil het liefst alles in één keer laten zien, het hele aanbod tentoonstellen, maar juist daardoor zie je door de bomen het bos niet meer en verliest alles de aandacht. Bij O-lijf kozen we er daarom voor om de linkerbalk weg te halen en deze info te verwerken in de footer. Het hoofdbeeld gaven we veel meer ruimte en de categorieën werd door een licht groen vlak beter zichtbaar. We hebben ook de navigatie duidelijker samengevoegd, zodat de klant eerder vindt wat hij if zij zoekt.
Door de winkel heen verwerkten we meer interne actie-elementen en de algehele branding is zowel binnen de webshop als bij de social media kanalen consistent gemaakt.

Het resultaat is een heldere en overzichtelijke webshop waar je makkelijk een tijdje rond kan struinen voor de fijnste spulletjes die je huis gezellig maken. Een shop die de klant onthoudt en de offline vriendelijkheid van eigenaresse Monique ook online uitstraalt!

NIEUW

OUD

Nog een paar vragen aan Monique

Wat is je allerleukste product uit de webwinkel?

Het allerleukste product uit de webwinkel vind ik de geweven theedoeken en handdoeken van Bunzlau Castle. Deze prachtige textiel lijn van biologisch katoen vind ik een aanwinst voor iedere keuken. Ze zijn decoratief, mooi van kleur, blijven mooi na iedere wasbeurt en drogen fijn af.

Wat heeft je doen besluiten met Sell your stuff online te gaan werken?

Ik heb daar toe besloten nadat een andere samenwerking erg stroef verliep. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Sell your stuff online al regelmatig had bezocht en zo ook je boek had besteld en deze op een vakantie in een ruk had uitgelezen. Nadat jij de Conversie checkup had gedaan van O-lijf en je mij hierover persoonlijk heel wat uitleg gaf met de verbeterpunten was het voor mij duidelijk. Hier klinkt een vrouw met ervaring en passie voor haar werk. Hier ben ik geen nummer, maar is er aandacht! En dat is wat ik zocht!

Wat heb je als resultaat behaald uit deze samenwerking?

Ik heb heel wat resultaat behaald uit deze samenwerking. Het verbeteren van de webwinkel was een goede zet! Van heel wat klanten heb ik te horen gekregen dat de webwinkel make over een goede verandering was. Bij Mijnwebwinkel, waar ik bij aangesloten zit, worden sommige pagina’s van O-lijf.com in hun blog, als voorbeeld gegeven. Webwinkel klanten blijven langer op de pagina van O-lijf en vullen hun winkelmandje met heel wat verschillende producten. En – niet onbelangrijk! – de webwinkel heeft een hogere conversie.

Zou je Sell your stuff online aanbevelen?

Sell your stuff online heb ik al aan verschillende webwinkel ondernemers aanbevolen. Ik ben erg tevreden dus raad het iedereen aan! Ik zou zeggen, kijk naar de verschillende mogelijkheden die Sell your stuff online aanbied en neem zeker contact op!

Monique, dankjewel voor je vertrouwen en de leuke opdracht(en)! Ook dank voor je fijne antwoorden en aanbevelingen. Het was fijn om met je te werken en het is mooi om te zien dat je met zoveel aandacht en motivatie de shop telkens zelf op een hoger level weet te tillen. Veel succes en plezier met jouw mooie O-lijf webwinkel!

WIL JIJ OOK?

Heb jij ook een Mijnwebwinkel-shop en weet je dat je branding daarvan beter kan? Laat je winkel dan door ons professioneel ‘liften’ voor een veel betere look & feel. Hiermee straal meer vertrouwen uit, houd je klanten langer geïnteresseerd, wordt beter gevonden én verkoop je daardoor meer.