🎁 Meer doen in minder tijd met deze gratis dagplanning pdf • KLIK HIER

Zo verkoop je online - interview met Mariko in de Telegraaf

21 januari, 2021

Zo verkoop je online - interview met Mariko in de Telegraaf

Donderdag 21 januari 2021 stond dit artikel in de Telegraaf. Een interview met Margreet van cadeauwinkel 3en60 en mij. Het hele artikel vind je hier online.

Nu winkels, restaurants en andere bedrijven gesloten zijn, is social media een van de weinige manieren om contact te houden met klanten en om nog enige omzet te halen. Maar hoe zorg je dat jouw berichten bij de juiste doelgroep terechtkomen en dat ze ook tot aankopen leiden?

“Het is nog nooit zo makkelijk geweest om een webshop te beginnen, maar tegelijkertijd nog nooit zo moeilijk om online zichtbaar te zijn”, zegt online marketing-expert Mariko Naber. De auteur van het boek Sell your stuff online adviseert ondernemers daarom een goede social media strategie uit te werken. “Niet alleen tijdens corona, ook daarna. Consumenten oriënteren zich online. Als je daar goed zichtbaar bent, zorgt het ook voor meer bezoek naar de fysieke winkel.”

Ze wijst erop dat online ondernemen niet veel tijd en geld hoeft te kosten. “Je kunt beginnen met een aantal berichten op Instagram. Kijk welke posts voor de meeste traffic zorgen en ga op die voet verder.” Ondernemers die online helemaal bij nul beginnen doen er volgens haar verstandig aan om te beginnen met een betaalde advertentie op Instagram waarin je bijvoorbeeld aankondigt dat je via Instagram spullen gaat verkopen. “Het voordeel van zo’n advertentie is dat je precies kunt aangeven bij welke doelgroep (leeftijd, geslacht, regio) deze terecht moet komen.”

Handige links naar aanleiding van het artikel

online marketing expert Mariko Naber
Shopify cursus nederlands