Waarom werkt een wonderlijke weggever?

17 november, 2017

Waarom werkt een lead magnet?

Soms heb je gewoon een beetje inspiratie en motivatie nodig. Een reminder dat je op de goede weg bent, dat je door moet zetten en vooral: dat je het kan! Ook al gelooft de hele wereld dat jij dat jij dat ‘wel even doet’, dan kan er nog een stemmetje in je hoofd zijn dat zo af en toe blijft zeuren. Precies daarvoor is deze wallpaper set gemaakt. Speciaal voor jouw desktop, tablet of phone. 

Als je dit blog leest hoef je er niets voor te doen, de enige actie is hieronder downloaden en op je computer, tablet of phone zetten en gemotiveerd blijven. Maarrr, deze wallpapers zouden prima kunnen fungeren als een ‘Wonderlijke weggever’ om jouw mailinglist te laten groeien.

Wonderlijke weggevers

Een Wonderlijke weggever (in boring marketing termen ook wel de lead magnet genoemd) is een heel vriendelijke manier voor het werven van e-mailadressen die werkt(!). In dit geval zijn specifiek deze wallpapers heel gericht op de Sell your stuff online doelgroep. Wallpapers zijn – geheel in je eigen branding – leuk, relatief eenvoudig en snel aan te passen weggevers. De beste gemiddelde formaten hiervoor zijn (altijd 72 dpi):

  • DESKTOP – 1856 x 1161 px
  • TABLET – 1536 x 2048 px
  • PHONE – 750 x 1134 px

Wat is een wonderlijke weggever (aka lead magnet)?

Een wonderlijke weggever is ‘iets’ relevants van waarde wat jij gratis aanbied aan jouw doelgroep in ruil voor contactgegevens en/of een e-mailadres. In marketingtaal wordt dit vaak een lead magnet genoemd. Iets relevants kan een wallpaper zijn, maar ook een minicursus, challenge, checklist, tutorial, printables, recept enz. Wij hebben ‘wonderlijk’ toegevoegd omdat je op deze manier onthoudt hoe GOED je weggever moet zijn! Het kán niet een saai e-book zijn waar je niet doorheen komt. Het moet echt iets van waarde zijn, iets wat blijft hangen, wat boven verwachting is. Wonderlijk dus en daarom werkt dit middel.

Het doel

Het doel van een wonderlijke weggever is om je bezoekers van je website op jouw mailinglist te krijgen met een onweerstaanbaar gratis ‘iets’. Meestal is dat ‘iets’ een gratis digitaal product is dat jouw doelgroep ontzettend aanspreekt. Je gééft iets aan je potentiële klant wat van waarde is op welke manier dan ook en dat is vaak het begin van een fijne relatie!

Wat zou mijn wonderlijke weggever moeten zijn?

Dat en zóveel meer leer je in dé online cursus ‘Maak je nieuwsbrief succesvol’. Een héél slimme cursus als je professioneel aan de slag wilt met jouw nieuwsbrief systeem. Want die nieuwsbrief, dat is de spil van je communicatie. Hoe cool zou het zijn als je straks…

  • een goed geölied, professioneel nieuwsbrief-systeem hebt dat geld oplevert!
  • een zelf groeiende mailinglist hebt (met doelgroep volgers*), zodat je daar geen omkijken naar hebt *rust*
  • van nieuwsbrieflezers terugkomende klanten maakt en jouw webshop daarmee laat groeien

Binnen 4 tot 5 weken kun je dit al hebben bereikt. Waar wacht je nog op? Vergeet dat ploeteren met die nieuwsbrief en ga er voor!

*doelgroep volgers zijn volgers die echt binnen jouw doelgroep vallen, waarbij de grootste kans bestaat dat ze trouwe klant worden




Laat een reactie achter

Reacties worden eerst altijd even gecheckt voordat ze online verschijnen.