Verslag Shopify's Pursuit London + 3 trending tips

08 oktober, 2018

Shopify Pursuit London 2018

Hoe cool is het als je als Nederlandse partner wordt uitgenodigd om te spreken in London. Pretty cool als je het mij vraagt. Mijn talk mocht gaan over 'my favorite': branding, customer journey en content marketing en dat rondom e-commerce natuurlijk. O ja, dat alles in 30 minuten + 15 minuten Q&A. Moeilijk, maar het is gelukt! Wat een rollercoaster.

Vorige week liepen we nog in een stralend zonnetje door Hyde park. Vandaag zit ik deze blogpost te tikken. Wat een week! Van een VIP diner door naar het Pursuit event, veel mensen ontmoet, goede contacten opgedaan, mijn talk gegeven en daarna nog een dagje Londen. In één zucht door tot je weer met je kont in het vliegtuig zit. Hier een klein verslag mét drie handige tips die ik op het Pursuit event van Shopify voor jou heb genoteerd en meegenomen.

TIP 1 - Automation

Ga op zoek naar (logische) automatisering om tijd en geld te besparen. De meest voor de hand liggende oplossing lijkt misschien een Facebook Messenger bot. Maar dat is wellicht omdat je het ineens veel hoort. De oplossing voor automatisering die voor je werkt ligt volgens mij zeker in het gebruik van slimme apps en toepassingen die je één keer instelt en daarna 'het werk' voor je doen.

Voorbeeld

Denk hierbij aan zoiets eenvoudigs als een automatische mailing/nieuwsbrief die eruit wordt gestuurd op de verjaardag van je klant. Het enige wat je hoeft te doen is bijvoorbeeld met MailChimp een automatische mailing op te zetten, je klant zijn of haar verjaardag in te laten vullen en voila, het hele jaar rond verstuurt MailChimp korting verpakt als cadeautje naar jouw klanten. En dat werkt uiteraard converterend.

Nog een paar voorbeelden
Een Marketing app zoals Kit van Shopify. Deze app kijkt mee naar wat jouw klanten doen, hoe het met je social media gaat en komt met een manier om de verkoop te stimuleren. Kit kan zelfs een nieuw omzetdoel voor je stellen en berekenen wat je dat gaat kosten aan adds, om ze vervolgens voor je in te zetten.

Wat dacht je van het fenomeen ‘verlaten winkel wagentje’. Ook iets wat je niet moet laten liggen en kunt automatiseren.

Tip 2 - Remote teams

Michael Shannon van Pixel Union gaf hier een interessante talk over. Lever en/of ontwikkel je diensten en wil je je onderneming uitbreiden, maar liever niet met (vast) personeel? Dan kun je uitbreiden met freelancers, virtuele assistenten e.d. Heb je een mooi team samengesteld dat samen moet werken aan een project maar allemaal ergens anders woont en niet IRL samenkomt? Dan heet dat een ‘remote team’. Remote teams zijn super handig en wellicht iets heel normaals in de toekomst, maar er zijn een aantal elementen die super belangrijk zijn om een remote team soepel te laten werken. Één van deze elementen is 'connectie'. Het is belangrijk het mens te blijven zien achter het werk. Daarom adviseert Michael regelmatig een video-meeting. Werk je dagelijks samen aan een omvangrijk project? Dan is dagelijks beginnen met een video-opname van 2 minuten een goed idee. De remote team-member legt uit waar hij of zij aan werkt, hoe het gaat en nog wat small talk. Als je niet in dezelfde timezone werkt, kun je het later toch terugzien en dat houdt de teamspirit goed en het gevoel van isolement een stuk kleiner.

Werk je (binnenkort) met iemand op afstand? Dan is 'connectie' iets wat je hopelijk meeneemt in de werkwijze.

Tip 3 - Content marketing is key

Mijn talk had als onderwerp 'Build your brand with content marketing'. Is dat dan een 'nieuwe trending tip'? Voor jou misschien al niet meer, maar voor het publiek dat ik op Pursuit had deels zeker wel. Veel app ontwikkelaars en partners hadden er wel van gehoord, wilden er ook aan beginnen, maar passen het nog niet toe. Helaas kon ik ze niet wijzen op ons Content coach programma, want dat is Nederlandstalig. Er waren ook een aantal mensen die om een Engelstalig Sell your stuff online werkboek vroegen, ook daar moest ik ze helaas in teleurstellen. 

Lucky you

Hoe fijn is het daarom dat -als je dit leest- jij wél gebruik kan maken van het Content coach programma. Lucky you ;-) Jij kan er wél voor zorgen dat je klant een optimale customer journey voorgeschoteld krijgt en daardoor jouw webshop/onderneming makkelijker (terug)vindt en eerder bij jou bestelt. Jij weet nu wel waarom je content inzet toch? Hm, twijfel je? Doe dan de Content coach • FREE DEMO, hiermee probeer je het enige echte content programma nu helemaal voor niets uit. Daar kun je geen buil aan vallen!

Meld je hier aan voor de Content coach • FREE DEMO

Handige apps

We hebben veel interessante nieuwe contacten gemaakt, een aantal daarvan zijn founders van héél handige (Shopify) apps! Hieronder een aantal hiervan uitgelicht.

Shogun - de app die ervoor zorgt dat je op een heel eenvoudige manier je Shopify webshop voorziet van handige extra pagina's met tal van functionaliteiten. Ook geschikt voor landingspagina's.

Weglot - eindelijk een goede app gevonden voor multilungual Shopify webshops!

NS8 - éénderde van alle (!) retarget advertenties is frauduleus. En NS8 speurt deze op voordat je de ads plaatst. Handig!

Grote dank aan Shopify voor deze kans, uitnodiging, nieuwe contacten en weer een compleet fris perspectief. We hadden een geweldige tijd in Londen en zijn vol inspiratie weer terug thuis. Aan de slag voor nieuwe Shopify webshops, app-ideeën (!) én vers cursus- en programmamateriaal. Thanks!

Hier op Instagram vind je de 'Shopify Pursuit' highlight (onder het profiel), waar je de Londen trip nog eens achter elkaar terug kunt zien.

Nog niet aangemeld? Doe de Content coach • FREE DEMO

Beeldverslag Pursuit 2018

De locatie was Tobacco dock, een perfecte plek voor een event als Pursuit.

Tobacco dock

As always: 'branding on fleek'!

Branding on fleek

Fijn publiek!

Fijn publiek

Heerlijke lunch en hapjes tussendoor :)

Lekkere lunch

Build your brand with content marketing!

Building your brand with content marketing

En tot slot een panel discussie. Het was awesome!

Panel discussie

Bron fotomateriaal: Shopify, klik hier voor meer