🔥 Voor jou: Content marketing voor de lente in coronatijd • KLIK HIER

Februari topic: Mailinglist & nieuwsbrief

07 februari, 2020

Februari topic: Mailinglist & nieuwsbrief

De nieuwsbrief wint het na al die jaren nog steeds van social media. Dat komt vooral omdat social media erg trendgevoelig is, denk maar aan Hyves en Twitter. Vandaag is het booming en morgen morsdood. Poef, daar gaan je volgers, je bereik, laat staan je conversie.

Daarom kiezen wij zelf en voor onze klanten al járen voor e-mail marketing, aka de nieuwsbrief. Het gaat hier dan niet over een snel verzonden mailing met snel wat nieuwe producten of diensten erin gekwakt. Het meest succesvol is een nieuwsbrief met een plan, planning en een steengoede inhoud die aansluit op de behoefte van jouw doelgroep. Een goed geolied nieuwsbrief systeem is een onmisbaar onderdeel van je content marketing strategie, maar daar vertel ik je later graag meer over. 

Vijf belangrijke redenen voor e-mail marketing

Hieronder in willekeurige volgorde vijf redenen waarom e-mail marketing zo belangrijk is:

  1. Geen afleiding. De hele nieuwsbrief is van jou, in jouw branding, met jouw onderwerpen, beeld, tekst en links. Op een Facebook-pagina staat jouw bericht tussen allemaal andere schreeuwende artikelen die net zoveel aandacht willen.
  2. Statistieken. Het effect is eenvoudig te meten. Door een nieuwsbrief krijg je een heel goed beeld van wie wat heeft aangeklikt. Bij de meeste social media kom je alleen een beetje de hoeveelheid traffic te weten, niet precies wie er doorgeklikt heeft, hoe lang en naar waar precies.
  3. Geen algoritme. Bij social media ben je afhankelijk van wat deze kanalen laten zien in de nieuwsfeeds van je volgers. Je bent dan afhankelijk omdat je die plek en die regie daar niet bezit. Uiteindelijk moet je (steeds meer) betalen om je berichten onder de aandacht te krijgen. Met e-mail daarentegen ben je er zeker van dat je ontvangers je boodschap ontvangen.
  4. Niet duur. Zeker voor kleine bedrijven en ondernemers die geen groot marketing budget hebben is e-mail marketing een hele goede keus. Je kunt met weinig geld enorm veel bereiken. Recent onderzoek wees uit dat driekwart van de bedrijven die met e-mail marketing werken een super ROI heeft. De ROI (return on investment) is 3,8%
  5. Vertrouwd. Jouw nieuwsbrief wordt netjes afgeleverd in de oude vertrouwde inbox van de ontvanger en blijft daar altijd staan, tot de ontvanger de mail zelf een keer weggooit.


Nog niet helemaal overtuigd van de impact?

Besef dan dit: er zijn in de wereld 3 x zoveel e-mailaccounts dan Facebook en Twitter accounts samen. De hele wereld gebruikt e-mail en dat wordt alleen maar meer. Aan het eind van 2021 schat men in dat er meer dan 4 miljard e-mailgebruikers zullen zijn.

Reden genoeg om e-mail marketing een kans te geven. Maar een nieuwsbrief versturen zonder publiek... is als een zwembad zonder water. Daarom nodig ik je uit om het februari webinar bij te wonen; een mini-masterclass hoe jij je mailinglist kunt laten groeien als een pro!

Webinar van de maand: Je mailinglist laten groeien als een pro

Elke maand ben ik live met een webinar over een actueel en interessant topic. Een waardevol uur met een onderwerp waar je wat aan hebt. Deze maand is het onderwerp: mailinglist & nieuwsbrief. Met dit webinar ontdek je de magie van e-mail marketing en ik laat je zien hoe je je mailinglist relatief eenvoudig kunt laten groeien én hoe je krimp tegen gaat! Als je nog niets doet met e-mail marketing, onregelmatig mailt of geen plan hebt, dan laat je geld liggen. Zo simpel is dat. Waar jouw kansen liggen laat ik je graag zien in dit super waardevolle (en toch helemaal gratis) webinar. 

👉 MELD JE HIER AAN en mis het niet!

Dan kun jij vast ook wel raden wat dit is...

Op de planning voor begin maart staat deze onmisbare online cursus voor e-mailmarketing. Een must have als je het ons vraagt... De komende tijd zul je hier meer over te weten komen, maar voor nu sluiten we ons nog even op om er hard aan te werken. Wordt vervolgd!

👉 Wil je de eerste zijn die hier meer over weet? SIGN UP

 

Het stemmen is begonnen!

Heel veel ondernemers (in spé) hebben zich aangemeld bij de Happy New Webshop Winactie die deze maand in volle gang is. Het was daarom enorm moeilijk een selectie te maken. Maar... het is gelukt! HIER in deze blogpost vind je de deelnemerslijst waar op gestemd kan worden. Één van de 60 ondernemers wint een eigen gloednieuwe Shopify webshop. Stem je ook?

👉 KLIK HIER en breng je stem uit. Zelf een Shopify webshop uitproberen? Klik hier

Content coach lente

Het Content coach programma is weer vers van start gegaan. Voor het derde jaar (!) beginnen we weer opnieuw met de lente. Er zijn weer veel nieuwe deelnemers, maar ook opvallend veel lifetime access die hards. 
Wil je nog meedoen met deze mooie lente editie? Dat kan zeker nog.

👉 KLIK HIER en kom erbij, dan maken we er samen een geweldig seizoen van!

Long story short

Kortom: deze maand veel tips en advies over nieuwsbrieven en mailinglists. Waar? Nou hier op ons blog, maar ook op Instagram en Facebook. En wil je zeker weten dat je niets mist? Schrijf je dan in voor onze Awesome tips (nieuwsbrief)

Wil je meer weten of suggesties hebt, neem dat zeker even contact met ons op. We LOVE e-mail