Een marketingboek voor de ambitieuze online ondernemer

29 november, 2013

Een marketingboek voor de ambitieuze online ondernemer

In deze blogpost lees je onder andere waarom ik precies een marketingboek heb geschreven én Diana van Mamamarketing vroeg mij een tijdje geleden of ik Applepiepieces’ succesverhaal wilde delen. Op het Flavourites live business event wat zij met Mamamarketing zou gaan organiseren (dankjewel nog hiervoor Diana). Ondanks dat ik het liefst achter mijn computer of in mijn atelier hang, heb ik na een paar nachtjes slapen toch ‘ja’ gezegd. 

Samen met bestie Simone van Miss Honeybird kwam ik aan in Amsterdam. Om eerlijk te zijn was ik best onder de indruk van de hoeveelheid mensen die naar mijn verhaal kwamen luisteren. Tussen het publiek zaten een aantal bekende gezichten en heb ik ook heel wat sieraden van mijn hand ontdekt!
Vijf jaar in 20 minuten is niet te doen, dus heb ik aan de hand van zes tips mijn verhaal gevormd. Zes belangrijke punten waar je zelf een hoop aan kunt hebben met jouw eigen webshop (idee), met als afsluiter de primeur in de vorm van mijn eigen marketingboek ‘Sell your stuff online’, waarin graag deel hoe ik de dingen de afgelopen vijf jaar heb gedaan om te komen tot waar we nu zijn. Birgit van Poppy-red was bij de lezing, raakte geïnspireerd en heeft er een leuke blogpost over geschreven.

Waarom zou ik mijn kennis delen?

Deze zomer, na een hobbelige tijd en tijdens een Zen-meditatie, viel bij mij het kwartje. Nou… het was een gigantisch kwartje, één zo groot als een wagenwiel. Alle quotes die ik tot die tijd vrolijk op mijn Pinboard had verzameld begreep ik eerder wel, maar op dat moment ineens tot in mijn kleine teen. Sinds dat moment wil ik delen en dus ging ik op zoek naar wat ik te delen had. Ver hoefde ik niet te zoeken, want ik krijg op dagelijkse basis vragen over hoe ik de dingen rondom Applepiepieces doe. Alsof dan alles ineens klopt, was daar een leuk interview voor Flair, een aanvraag voor een seminar en ‘het marketingboek’.

Het webshop werkboek

Unieboek Uitgeverij het Spectrum, de uitgeverij die het publiceert omschrijft het als volgt: ’Je bent van plan een webshop te openen of er één te verbeteren. Een virtueel kraam met alles erop en eraan, is vrij snel gemaakt. Maar dan… Zonder plan kom je niet ver en het doel van dit werkboek is dat je zo ver en zo hoog mogelijk groeit met de middelen die binnen handbereik liggen én met een blije jou. Daar ligt de kern van jouw onderneming; jij. Jij bent de drijvende kracht. Zonder jou is er geen idee, geen plan, geen product, geen communicatie, geen webshop. Niets. Met dit werkboek, geschreven door Mariko Naber van Applepiepieces, breng je alles in kaart en kun je direct aan de slag.’ Het marketingboek, lig in maart 2014 in de winkels!

Wil je als allereerste op de hoogte blijven van al het nieuws rondom Sell your stuff online?




Laat een reactie achter

Reacties worden eerst altijd even gecheckt voordat ze online verschijnen.