De (bijna) onschatbare waarde van jouw bestaande klant

07 juni, 2018

klanten vasthouden

Geef jij jouw bestaande klanten genoeg aandacht? Of geef je juist (veel) geld uit aan het vinden van nieuwe klanten? Als je verder leest zal je achteroverslaan van het verschil in kosten, kansen en conversie tussen bestaande en nieuwe klanten.

Want wist jij dat de kans op een verkoop aan een spik splinter nieuwe klant tussen de 5-20% ligt? Terwijl de kans van een bestelling aan een bestaande klant -na een zelfde soort promotie/actie- tussen de 60-70% ligt!

Nog verbazingwekkender is het feit dat terugkerende klanten gemiddeld 33% meer uitgeven dan nieuwe klanten en dat 80% van je toekomstige winst uit slechts 20% van je bestaande klanten komt. Duizelingwekkend toch?

Wat kun jij hiermee?

Richt je daarom bij de komende productlancering(en) als allereerste op jouw bestaande, loyale klant. Geef ze bijvoorbeeld een VIP sneak peek met een speciale nieuwsbrief, een goede Facebook- of Instagram advertentie. 

Laat zien dat je je bestaande klant waardeert en doe dat bijvoorbeeld met een heel exclusief aanbod of tijdelijke VIP-actie. Iedereen wil zich belangrijk en gewaardeerd voelen :)

hoe houd je klanten vast

Bron: Shopify/SignalMind

Wat is een Firestarter?

Bij Sell your stuff online noemen we ons blog 'Campfire stories' en een heel kort en krachtig artikel een 'Firestarter'. That's it! Wil jij zelf een waardevolle Firestarter met ons en ons netwerk delen? Graag! Neem dan even contact op.




Laat een reactie achter

Reacties worden eerst altijd even gecheckt voordat ze online verschijnen.