🎄🎅🎄🎁 GRATIS Feestdagen Handboek voor webshops 👉 Download hier

De 3 tijdbesparende tips bij klantvragen

08 november, 2020

De 3 tijdbesparende tips bij klantvragen

Tijdbesparende tips zijn voor een ondernemer altijd meer dan welkom toch?! Wat dacht je van deze? Als je webshop, blog of website up & running is krijg je vragen. Vragen per mail, via Facebook, Instagram, e-mail, WhatsApp of via de chat... Het lijkt wel alsof er na elke twee antwoorden die je geeft drie vragen terugkomen.

Gelukkig kun je daar wat aan doen. Want hoezeer vragen van klanten leuk, interessant, aardig en gezellig kunnen zijn, er zijn vragen die je kan voorkomen (en dát scheelt tijd). Het is voor de vraagsteller ook fijner bepaalde antwoorden gewoon eenvoudig op je site te vinden, ze blijven dan ook dichter bij het koopproces. Daarom hierbij mijn 3 tijdbesparende tips.

De drie handige tijdbesparende tips

1 Wees zo duidelijk mogelijk

Is de productomschrijving wel duidelijk genoeg? Is de beschrijving -naast een goed verhaal- compleet met aantallen, maten, materiaalbeschrijvingen en dergelijke? Zo niet, probeer dat dan aan te passen en zo compleet mogelijk te maken. Ook meerdere productfoto's -dichtbij, andere achtergrond, close up, hoe je het gebruikt enz. of een video (!) van het product maakt vaak een wereld van verschil.

2 Test de structuur van de shopbeleving

Klopt de structuur van jouw webshop? Zijn de categorieën helder? Is het ‘makkelijk’ om te shoppen of raken je klanten de weg kwijt? Probeer het zelf eens uit of, beter nog, laat het testen door drie mensen terwijl je er naast zit. Geef een duidelijke opdracht zoals 'shop een cadeautje van maximaal €20,- voor je zus, als cadeau ingepakt met briefje naar een ander adres' en kijk hoe het van begin tot einde verloopt.

3 Maak je eigen FAQ-pagina

Bouw een goede FAQ op, oftewel de ‘frequently asked questions-pagina’, een pagina waar je alle veel voorkomende vragen plaatst mét antwoord. Super handig en goed voor je SEO. Als je dan per email een vraag krijgt waarvan het antwoord op de FAQ-pagina staat, kun je daar vriendelijk naar verwijzen en heb je die potentiële klant meteen weer naar de shop geleid.

Met deze drie tips kun je al best een hoop onnodige vragen elimineren en meer tijd besteden aan wat je eigenlijk gewoon het allerliefste doet, bijvoorbeeld, het creëren van iets nieuws, ontwerp van product of dienst. En krijg je toch een vraag? Beantwoord die dan snel, aardig en vrolijk. Als mensen wat aan jou vragen, zijn ze geïnteresseerd en staan ze eigenlijk al met één been binnen.

Laat je helpen met planning

Dit 12 maanden plan geeft jou de ultieme basics voor het stellen van doelen en het plannen daarvan én een mega stok achter de deur (dat ben ikzelf) om je daaraan te houden. Precies dat. Geen gezwam eromheen, want je tijd is kostbaar. Laat mij jou helpen met je planning. De kans wordt dan ineens héél groot dat ook jij je doel(en) bereikt! Doe Master your planning jaarplan, klik hier & sign up!
Master your planning


Meer campfire stories

Instagram reels zakelijk inzetten. Hoe dan?!
Instagram reels zakelijk inzetten. Hoe dan?!

19 oktober, 2021

Lees meer

Cadeau voor jou: Hét Feestdagen Handboek voor webshops 2021
Cadeau voor jou: Hét Feestdagen Handboek voor webshops 2021

15 oktober, 2021

Lees meer

Waarom storytelling zo belangrijk is voor je webshop
Waarom storytelling zo belangrijk is voor je webshop

05 oktober, 2021

Lees meer