Casestudy: Studio Ins & Outs (re)branding

14 maart, 2019

Casestudy: Studio Ins & Outs (re)branding

Afgelopen jaar benaderde Irene ons voor de rebranding van haar onderneming. Ze timmert al even aan de weg met het vrolijke Studio Ins & Outs en was toe aan een compleet nieuwe vibe. Happy, toegankelijk, strak, sfeervol maar zonder teveel poespas, niet te 'baby-achtig' en juist meer volwassen was de wens. Studio Ins & Outs moet een echt aanstekelijk merk zijn. Dé go-to in de best wel verzadigde wereld van invulboeken. Opvallen en vooral eigen zijn is een MUST!

Wat een heerlijke opdracht! Lekker duidelijk en to the point zijn we met ons team aan de slag gegaan met het Branding pack en hier zie je het resultaat.

Wie is Studio ins & outs?

Dit is Irene, het gezicht achter Studio Ins & Outs, moeder van twee kids en getrouwd met Italiaan Remondo. Irene is gek op vrolijkheid en kleur en ontwerpt alle producten die je in haar shop vindt zelf. Het zijn voornamelijk stijlvolle en tijdloze invulboeken voor later waarmee je je kids volgt terwijl ze groter groeien. Hiermee leg je alle herinneringen vast zodat je de vluchtige kindertijd voor altijd bij je kunt houden.

Studio Ins & Outs


Resultaat

Het resultaat is een herkenbare, eigen en pittige huisstijl die veel variatie kan hebben, wat handig is om flexibele ermee aan de slag te gaan op productniveau. Naast het logo zijn er beeldmerkjes ontwikkeld, een patroon en een mooi divers kleurenpalet. Irene was heel verrast en is nog steeds super blij met het resultaat. Ze past het slim toe op haar snelgroeiende producten range. Het is geweldig leuk om te zien hoe iets een eigen leven gaat leiden. Benieuwd naar Studio Ins & Outs? www.studioinsenouts.nl

Studio Ins & Outs branding

We stelden Irene een paar vragen

Wat is je allerleukste, mooiste, meest bijzondere product uit de shop?
Het Jaarboek! Dat boek is echt uniek, bestond nog nergens en is voor een grote doelgroep geschikt. Het staat voor waar mijn bedrijf voor staat: de mooiste momenten op een laagdrempelige manier vastleggen. Elke keer als een Jaarboek wordt besteld maakt mijn hart een sprongetje!


Wat heeft je doen besluiten jouw branding en makeover door Sell your stuff online te laten doen?
Ik zag de nieuwe branding van een vriendin haar merk (Little Elephant). En ik toen dacht ik: Dat wil ik ook! Je weet wel dat het belangrijk is om een goede branding te hebben, maar er voor zorgen dat je er een hebt is een tweede. Na jaren zelf aanklooien toen besloten het uit te besteden.

Wat heb je als resultaat behaald met je nieuwe branding tot nu toe?
De nieuwe branding past zo goed bij mij, dat het direct inspiratie gaf om mijn bedrijf verder uit te bouwen. Ik stond nooit volledig achter hoe het was. Maar Mariko heeft precies begrepen wat bij mij past en waar ik voor wil staan. Door de nieuwe branding paste het huidige aanbod niet meer bij wat ik uit wilde stralen. Daardoor heeft alles in de webshop een flinke make-over gekregen. Sindsdien zit de onderneming enorm in de lift. Het past beter bij mij, maar ook bij mijn doelgroep!

Wil jij ook? Kijk dan eens naar het Branding pack.


Mogen we van je weten wat je toekomstplannen zijn?

Sinds de rebranding is er binnen een jaar al héél veel gebeurd. Studio Ins & Outs heeft inmiddels een eigen pand in Nunspeet en mijn man Remondo heeft zijn baan opgezegd om mij te versterken. De komende jaren gaan we aanbod boeken verder uitgebreiden. Je vindt bij ons alles om van je invulboek ook echt een pareltje te maken. Denk bijvoorbeeld aan stickervellen, quote kaartjes, achtergronden en washi tapes. Er is ook een masterplan voor over 2 jaar en eentje over 5 jaar. We gaan er voor!

Zou je Sell your stuff online aanbevelen?
Ja! Het is een investering die zich dubbel en dwars terugverdiend. Ik heb geen seconde spijt gehad van het inschakelen van Sell your stuff online. En ben enorm trots op wat Studio Ins & Outs uitstraalt. 

Studio Ins & Outs brandboard

Dankjewel Irene

Voor de mooie opdracht en je vertrouwen in Sell your stuff online. Het was een super leuke klus Studio Ins & Outs om te toveren naar wat het nu is. Heel veel geluk, plezier en succes met jouw mooie, new & improved brand!

Wil jij ook? Kijk dan eens naar het Branding pack.

Over branding gesproken, één van de key elementen van een onderneming trouwens... Wist je dat dat onze basis is? Als ik over 'ons' spreek, heb ik het vaak over mijn partner in crime Mark en mezelf. In 1996 begonnen we samen Loaded ink design agency BNO waarmee we ons hoofdzakelijk richten op branding. Deze kennis vind je ruim vertegenwoordigd terug in Sell your stuff online. Zo kun je ons jouw totale branding laten verzorgen met het bovengenoemde Branding pack, maar binnenkort kun je ook bij ons in de leer. Wil jij op de hoogte blijven? Mail even dan zetten we je op de lijst met first users (geïnteresseerden).

Hard toe aan een (nieuwe) goede branding? Overweeg dan zeker ons Branding pack.