🎁 Download gratis: dé inhaakkalender zonder fratsen 2021 (PDF) • KLIK HIER

Casestudy: Mevrouw Schaap branding (en webshop)

18 november, 2020

Casestudy: Mevrouw Schaap branding (en webshop)

Claudia Fasseur is geen onbekende bij SYSO, ze is lifetime access diehard bij het Content coach programma en deed verschillende SYSO cursussen. Toen de tijd was aangebroken voor een restyling van haar onderneming, klopte ze gelukkig ook bij ons aan. En zo zijn we met veel plezier aan de slag gegaan met een Branding pack voor Mevrouw SchaapNiet veel later maakte Claudia zelf met de Shopify webshop DIY haar prachtige huidige webshop.

Wie is Mevrouw Schaap?

Net als de meeste moeders tijdens hun zwangerschap struinde Claudia internet af naar het beste, leukste en mooiste voor hun dochter en zo stuitte ze op Mevrouw Schaap. Een mooie webwinkel met favoriete merken zoals Aden +Anais, O.B. Designs en Nattou. Niet veel later stond de shop te koop en zag Claudia haar kans schoon. Al zeven jaar runt zij de boel met succes en begin 2019 vond ze het tijd voor een volledige rebranding. Deze fijne opdracht kwam bij ons te liggen.

We hebben Mevrouw Schaap voorzien van een compleet nieuw logo met bijpassende branding. Na een eerdere make-over van haar webshop is ze afgelopen jaar toch verhuist naar SaaS-platform Shopify en heeft ze met behulp van onze online cursus Shopify webshop DIY een prachtige fonkelnieuwe webshop neergezet. Nu heeft ze een professionele Shopify webshop met veel marketing mogelijkheden (moeiteloze popup, Instagram feed, responsive design), die moeiteloos uptodate blijft en er fantastisch uitziet!

Mevrouw Schaap

Resultaat

Bij een branding project hebben we altijd eerst een gesprek, dan een online intake (vragenformulier) en vervolgens wordt er door ons een Pinterest moodboard gemaakt. We bespreken dit moodboard met de klant, halen weg wat niet zo aanspreekt en voegen toe waar nodig. Uiteindelijk ontstaat dan een mooi visueel uitgangspunt en gaan we aan de slag. 

Het resultaat voor Mevrouw Schaap is een geheel andere interpretatie van haar schaap illustratie/brand icoon. Minder 'cute kawaii', meer volwassen, tijdloos en stijlvol. Iets wat de gegroeide onderneming nodig had om op lange termijn een stevig merk te zijn in het overvolle en telkens veranderende webshop-landschap.

Het schaap kreeg er van ons een lammetje bij, want de webshop is immers voor moeder én kind. De twee samen zijn ook zonder de typografie mooi te gebruiken als brandicoon, zie hiervoor ook het moodboard onderaan de pagina. De krullende letters geven het geheel een klassieke en fijne sfeer.

Mevrouw schaap rebranding

De nieuwe webshop

Zoals eerder gemeld bouwde Claudia helemaal zelf de huidige prachtige Shopify shop, met behulp van onze gecertificeerde Nederlandstalige Shopify cursus. Door een logo tweedimensionaal te maken en sterk in zwart uitvoerbaar, kun je daarnaast heel eenvoudig spelen met kleur zonder dat de herkenbaarheid verdwijnt. Iets wat je nu ook heel goed ziet gebeuren in deze webshop. Er wordt gespeeld met kleur, maar het merk stáát!
Complimenten aan Claudia voor het bouwen van de shop, het resultaat mag er zijn!

Shopify webshop Mevrouw Schaap

We stelden Claudia van Mevrouw Schaap een paar vragen

Wat moeten we zéker weten over Mevrouw Schaap?

Mevrouw Schaap is een webwinkel voor mama en kind. Bij ons kun je van alles vinden voor jouw kleintje maar ook voor jezelf. Ik ben altijd op zoek naar merken die je eigenlijk voor het hele gezin kunt gebruiken. Ik hou er ook van om kleine merken in te kopen die niet overal liggen. Dat is in deze tijd overigens iets meer een uitdaging dan toen ik begon. 

Wat heeft jou doen besluiten om jouw rebranding door SYSO te laten doen? 

Ik volgde al het Content coach programma en qua tone of voice zitten Mariko en ik gewoon op één lijn dus toen ik bij haar aanklopte voor de rebranding en ik aangaf dat mijn jasje niet meer zo lekker paste begreep ze dat gelijk. Wel vroeg zij of ik het echt zeker wist, want ik had een heel sterk en herkenbaar logo. Alleen paste dat logo al heel lang niet meer bij mij Mevrouw Schaap was aan het opgroeien en ergens groeide de branding niet mee. 

Wat heb je als resultaat behaald uit de nieuwe rebranding?

Mevrouw Schaap is volwassen geworden, het past bij moeder en kind en dat is ook meer duidelijk nu. Zeker ook met de nieuwe Shopify webshop die ik ook via een cursus van SYSO gebouwd heb. Dit ben ik en hier kan ik ook de merken verkopen die bij mij passen. Bij de oude branding klopte sommige merken gewoon niet en heb ik deze ook op een wat lager pitje gezet maar in deze nieuwe setting gaan ze echt wel weer terugkomen!

Mogen we weten wat je toekomstplannen met Mevrouw Schaap zijn? 

Ja en nee. Ja want over het algemeen ben ik best wel een open boek, ik zou het liefst alles met iedereen willen delen en daarom ook nee, ik merk dat het heel druk is in mijn branche en dat je echt dingen voor jezelf moet houden. 

Zou je SYSO aanbevelen?

Ja absoluut! En volgens mij heb ik dat ook al meerdere keren gedaan ;-) Zo fijn om met jullie samen te werken!

👉 Wil jij ook een nieuwe (re)branding? Kijk dan eens HIER 
👉 Wil jij ook een nieuwe webshop? Kijk dan eens HIER 

Mevrouw Schaap brandboard

Dankjewel Claudia

We hebben met heel veel plezier jou aan een nieuwe branding geholpen. Al vond ik je vorige logo heel lief, het was geweldig om jouw nieuwe, volwassen jas te mogen ontwerpen. Sommige projecten gaan net even ietsje soepeler en dit was er zo één; we zagen het meteen voor ons. Het logo is ook echt een samenwerking van Mark en mij. Ik het illustratieve, de kleuren en beelden en hij de typografie en de finishing touch. In het afgelopen jaar heb ik Mevrouw Schaap zien groeien als een speer. Het is zo mooi te zien hoe 'eigen' het nu is voor jou. We wensen je heel veel succes en plezier met de toekomst van je onderneming die weer voor héél lang staat als ene huis. Dankjewel.

👉 HIER vind je nog meer inspirerende casestudies van onze hand

SYSO Awesome tips nieuwsbrief voor ondernemers