Download nu dé 10 slimme money making musthaves voor jouw online succes! *KLIK HIER*

Casestudy: Fashion-Click (re)branding, webshop en content marketing

19 juni, 2019

Casestudy: Fashion-Click (re)branding, webshop en content marketing

Fashion-Click is een geweldig voorbeeld van hoe je super succesvol kunt zijn met fast fashion: on trend sieraden en modeaccessoires. In 2015 opende Fashion-Click haar digitale deuren en is sindsdien uitgegroeid tot een goed lopende, populaire webshop. Het is daarom maar moeilijk voor te stellen dat deze shop nu pas vier jaar bestaat. Het brein achter deze snelgroeiende onderneming is Ilhem, een ambitieuze entrepreneur die al van jongs af aan van sieraden houdt en met haar scherpe oog voor trends Fashion-Click als geen ander runt.

In 2016 nam Ilhem contact met ons op. Na haar ontslag was ze een jaar eerder 'gewoon begonnen' met een webshop en wilde er serieus werk van maken. Ik herinner me dat Ilhem een ticket naar Hong Kong had geboekt nadat ze ons de opdracht gaf voor een restyling en Mijnwebwinkel make-over van www.fashion-click.nl. Daarna hebben we dik een jaar maandelijks alle content marketing verzorgd. Deze dienst is inmiddels voor iedereen beschikbaar in de vorm van ons Content coach programma. Eind 2017 is Fashion-Click door Sell your stuff online verhuisd van Mijnwebwinkel naar Lightspeed.

Wie is Fashion-Click?

Fashion-click is sinds 2015 dé candy store voor sieraden en accessoire lovers. Ilhem en haar team zoeken bijna dagelijks naar de nieuwste wannahaves en onontdekte merken. De nieuwste trends en merken vind je daarom heel vaak bij deze webshop. Daarnaast blijven ze de eigen Fashion-Click-lijn uitbreiden en vernieuwen. Daar ligt volgens ons de kracht van het succes, samen met de ontembare drive en doorzettingsvermogen van Ilhem. 




Resultaat

Het resultaat is een webshop die staat als een huis. Het logo is bijgeschaafd en ook in een vorm gegoten waarbij het als social media profiel overeind blijft. Verder is er vooral een basis gelegd waar de productfoto's het beste tot hun recht komen. Ilhem is zelf een ster in Facebook advertising en inmiddels kent Instagram ook geen geheimen meer voor haar en haar team. Kortom: Fashion-Click kan er op deze manier nog jaren tegenaan!

Fashion-click branding


We stelden Ilhem een paar vragen

Wat vind jij het allerleukste product uit je shop?
Een hele hoop maar lange tijd is dat toch wel het armbandje met de dansende meisjes geweest. Daar heb ik zoveel leuke reacties op gekregen én het was het eerste item wat ik zelf heb laten maken.

De Canvas Fashion-Click tassen zijn nu mijn favoriet. Deze hebben we laten maken naar aanleiding van het vierjarig bestaan van Fashion-Click en krijg je nu tijdelijk cadeau bij een bestelling.



Wil jij ook een nieuwe (re)branding? Kijk dan eens HIER 
Of als je zelf jouw Mijnwebwinkel een make-over wilt geven KLIK HIER
Aan de slag met content marketing? KLIK HIER


Wat heeft je doen besluiten Sell your stuff online in de arm te nemen?
Make-over / webshop bouwFashion-click kreeg steeds meer bestellingen en de website zag er in mijn ogen zo rommelig, amateuristisch en chaotisch uit. Na 1 telefoontje met Mariko voelde het meteen goed: Mariko begreep en zag meteen wat ik bedoelde. Nadat de nieuwe site online ging voelde het meteen goed voor mij, het geheel was veel minder schreeuwerig. Het logo was ook aangepast zodat we deze nu echt ook in elk formaat zonder problemen konden gebruiken op social media. Wat ik ook echt zo leuk bedacht vond, was het Trendspot nieuws aka de nieuwsbrief.

Content marketing: Al gauw bleek tijdens het eerste gesprek dat ik veel nieuwsbrief abonnees had, maar daar deden we niets mee. Zelf had ik totaal geen tijd en ervaring, ook was ik nog niet zo overtuigd van het nut van een nieuwsbrief. Toch heb ik het een kans gegeven en Mariko ging ermee aan de slag. Snel merkte ik dat het echt een toegevoegde waarde is. Vanaf dat moment versturen we vier nieuwsbrieven per maand. Dat levert veel traffic en omzet op.

Wat heb je als resultaat behaald uit deze samenwerking?
Where to start, een hele hoop... De website kwam na de make-over veel meer betrouwbaar over, dus het aantal bestellingen nam toe. Omdat er vanuit Sell your stuff online content marketing werd ingezet zagen we dat het aantal volgers op Facebook ook veel meer toenam dan voorheen. Elke dag plaatsen we nu een post. Deze posts worden ingepland met het programma Buffer, soms in één keer een hele maand. Dat geeft veel rust.

Zou je Sell your stuff online aanbevelen?
Zeker, ik raad het echt iedereen aan; momenteel zijn we ook met een ander project bezig en dat hebben we uiteraard ook via Sell your stuff online gedaan.

Mijn motto is: geef waar je geen verstand van hebt uit handen, dat scheelt zoveel energie en bij Sell your stuff online zit je echt goed!
 

Dankjewel Ilhem

Voor de fijne samenwerking, het leuke werk dat we samen deden en jouw vertrouwen. Je bent ontzettend gedreven en hebt een enorme focus, dat werkt ontzettend inspirerend en aanstekelijk. Ik wens jou en het super leuke Fashion-Click team heel veel succes en plezier met alles wat jullie nog gaan doen!

Wil jij ook een nieuwe (re)branding? Kijk dan eens HIER 
Of als je zelf jouw Mijnwebwinkel een make-over wilt geven KLIK HIER
Aan de slag met content marketing? KLIK HIER