👋 GRATIS 5-daagse videotraining: Maak je webshop awesome > meld je aan

3 tips voor Facebook en Instagram ads met resultaat

27 mei, 2021

3 tips voor Facebook en Instagram ads met resultaat

Je zit op je Facebook of Instagram te scrollen en ziet een advertentie. “Werkt dat nu echt?”, denk je. Het is een advertentie met armbanden, die je toch wel erg mooi vindt… Je klikt er op en denkt: wow, dit is precies wat ik mooi vind. Voor je het weet zit de armband in je winkelmandje en heb je hem 2 dagen later in huis. Manon van Modern Story is een door SYSO aanbevolen expert en geeft in dit artikel 3 tips voor Facebook en Instagram ads mét resultaat.

Tuurlijk wordt niet iedereen klant na het zien van een advertentie. Maar dat ze werken: dat is 1 ding wat zeker is. Als Facebook en Instagram advertentie expert heb ik al zoveel mooie resultaten voorbij zien komen. Van online verkopen, tot ebook downloads, tot webinaraanmeldingen en niet te vergeten: het giga bereik wat je krijgt.

Dat advertenties voor je kunnen werken is dus 1. Maar waar moet je op letten als je gaat adverteren? Hier volgen mijn 3 tips.

Tip 1 - Gebruik nooit de promotenknop

Say what? Maar die laat Facebook toch juist zien? Dat klopt. Je kunt het zo zien: Facebook heeft eigenlijk 2 advertentiesystemen: de promotenknop en het advertentiebeheer. In het advertentiebeheer heb je super veel opties en kun je verschillende doelgroepen en advertenties testen. Bij de promotenknop niet. Je laat dus allerlei opties liggen, die júist belangrijk zijn om in te zetten voor winstgevende advertenties.

Tip 2 - Weet wat je einddoel is

Ben je businesscoach en wil je jouw coachingprogramma van €4.000 euro verkopen? Rechtstreeks daarmee adverteren zorgt er niet voor dat je het gewenste resultaat krijgt. Mensen moeten je namelijk eerst leren kennen en vertrouwen. Beter is dus om bijvoorbeeld met een webinar te adverteren, waarbij je op het einde een upsell doet naar jouw aanbod. Zo weten mensen wie ze voor zich hebben en hoeveel waarde jij in een uur al kan brengen, laat staan als ze door jou gecoacht worden.

Tip 3 - Blijf altijd testen

Zie het als een zoektocht en speelveld: op zoek naar de juiste doelgroepen en juiste advertenties. Het testen is 1 van de belangrijkste elementen van het adverteren, iets wat helaas nog wel eens vergeten wordt.

Geen hogere wiskunde

Het advertentiesysteem is uitgebreid, maar geen hogere wiskunde. Het is dus vooral weten hoe alles werkt en daarmee ook niet het wiel zelf willen uitvinden. Zo maak je dure fouten die niet nodig zijn. In mijn online training Succes met ads leer ik je van a tot z adverteren. De training is zo ingestoken dat hij voor allerlei branches te volgen is en of je nu net begint of al een tijdje hebt geadverteerd.

Zo vertelt Lisa:
"Manon legt alles super duidelijk en uitgebreid uit. Doordat ze verschillende voorbeelden geeft en stapsgewijs het hele proces met je doorloopt kan je het daarna helemaal zelf. Na de training kan ik al mijn eigen advertenties instellen en optimaliseren! Na 1 maand had ik de training al terug verdiend en na 3 maanden heb ik mijn baan in loondienst opgezegd, omdat het zo goed ging"

Als je gaat beginnen met adverteren, of dit al doet maar nog geen goede resultaten behaald: investeer dan in een training. Of je dit nu bij mij doet, of iemand anders. Mijn ervaring is:

  • Als je snel wil groeien en niet 24/7 met je marketing bezig zijn, zet je advertenties in
  • Ja het is geen systeem dat je in een uurtje leert.
  • Je bent nu 1 stap verder, maar er zijn nog meer stappen
  • Als je eenmaal weet hoe het werkt, gaat het VOOR je werken
  • Mijn droom was op vakantie zijn en TOCH inkomen binnen krijgen. Dat kan nu met advertenties

Alle info kun je vinden op de website: www.modernstory.nl

Dit was een gastblog van één van onze aanbevolen experts: Modern Story

Aan de slag met Instagram en Facebook (advertenties)? Bij Modern Story aka Manon Vermolen kun je terecht voor DIY Trainingen in sociale media marketing strategie, hashtagcursus en effectief adverteren op Facebook en Instagram. Vooral als je zelf aan de slag wilt met adverteren of daar hulp bij zoekt, is Manon je go to. Eerder werkte ze voor klanten als Licor43, Bolletje en VSM, inmiddels is ze sinds 2018 zelfstandig en is het haar missie is om ondernemers te helpen hun zichtbaarheid te vergroten om hun ideale klanten aan te trekken. Lees zeker haar blog voor super handige tips!

SYSO Awesome tips nieuwsbrief voor ondernemers



Meer campfire stories

UITNODIGING: Content marketing webinar (on demand)
UITNODIGING: Content marketing webinar (on demand)

28 juli, 2021

Lees meer

Hoe maak je je webshop woest aantrekkelijk? Nou zo.
Hoe maak je je webshop woest aantrekkelijk? Nou zo.

06 juli, 2021

Lees meer

In 7 stappen een video over jouw webwinkel!
In 7 stappen video voor jouw webshop!

05 juli, 2021

Lees meer