3 Gouden tips voor een kick ass nieuwsbrief - gastblog voor Shopboost

10 maart, 2016

3 Gouden tips voor een kick ass nieuwsbrief - gastblog voor Shopboost

Welk super communicatiemiddel is niet onderhevig aan trends en blijft altijd van jou? De nieuwsbrief! Recent (Amerikaans) onderzoek wijst uit dat 91% van de ondervraagden graag promotionele email ontvangt. Ha, klinkt goed, maar wat nu?! Hoe zet je zo'n goed geoliede nieuwsbrief in elkaar? Ééntje die de aandacht trekt, die interesseert, potentiële klanten naar jouw webshop haalt. En vooral één die verkoopt. Week in week uit mét een groeiende mailinglist. Zonder er al teveel tijd aan kwijt te zijn graag!

Tip 1 Focus

De ideale nieuwsbrief heeft één duidelijk doel. Het is misschien heel aanlokkelijk zoveel mogelijk onderwerpen in je nieuwsbrief te verwerken, maar beter beperk je je tot één onderwerp. Je kunt beter meer nieuwsbrieven versturen met één onderwerp, dan één nieuwsbrief met meerdere onderwerpen. Waarom? Omdat de aandacht van de lezer snel weg is. Begin bij voorkeur ook met een grote afbeelding - mét een actie- (2/3) en vervolgens begeleidende tekst (1/3) Daaronder kun je nog wel wat kleine aandachtspuntjes kwijt, maar de focus moet liggen op het eerste onderwerp.

Lees hier de andere gouden tips op het Shopboost blog.